M-select, de community
van Motivaction

Wil jij meepraten over maatschappelijke thema’s, nieuwe reclames beoordelen of een product testen? Wij zijn benieuwd naar jouw mening over allerlei onderwerpen. Als jij via M-select meedoet aan een onderzoek, ontvang je hiervoor een vergoeding tussen de €25 en €75.

Schrijf je binnen 1 minuut in!

M-select stuurt geen spamberichten en deelt jouw gegevens nooit met derden.

Over M-select

M-select is de community van Motivaction met meer dan 27.000 respondenten. Motivaction is een full service marktonderzoeksbureau dat onderzoek uitvoert voor de meest uiteenlopende merken en organisaties. M-select nodigt regelmatig mensen zoals jij uit om hun mening te geven over heel diverse onderwerpen.



Hoe kan ik meedoen aan onderzoeken?

Schrijf je hier in en beantwoord de profielvragen. Door de Mentality-test in te vullen krijgen wij en jijzelf een beter beeld van jouw persoonlijke profiel en leefstijl.

Je ontvangt per e-mail selectievragenlijsten voor specifieke onderzoeken, vul die in om mee te kunnen doen.

Als jij in de gezochte doelgroep past, nemen wij telefonisch contact met jou op om nog wat vragen door te nemen.

Uitgenodigd? Je ontvangt een afspraakmail ter bevestiging. Op het afgesproken moment doe jij mee aan het onderzoek.

Binnen twee weken na deelname ontvang je de vergoeding op je bankrekening.

Soorten onderzoek

Per onderzoek verschillen de locatie, duur en vergoeding. Daarnaast zijn er verschillende onderzoeksvormen:

Single interviews – een-op-eengesprekken van 25 tot 60 minuten die op locatie of via een videobeltool plaatsvinden. Soms vragen we je een kleine voorbereidingsopdracht te maken.

(Mini) focusgroepen – gesprekken op locatie of online met 3 tot 7 andere respondenten. De discussie wordt geleid door een onderzoeker en duurt gemiddeld 1,5 tot 2 uur.

Producttest – hierbij test je bijvoorbeeld een nieuw verzorgingsproduct, een huishoudelijk apparaat of een app.

e-Safari’s – online onderzoek in een beveiligde community, waarbij jij diverse opdrachten uitvoert, vragen beantwoordt en communiceert met de onderzoekers en andere respondenten. Het onderzoek duurt 5 tot 7 dagen, per dag ben je gemiddeld 30 tot 45 minuten bezig met de opdrachten.

M-talk en Quicktalk – online communityonderzoeken waar je gedurende een langere periode aan deelneemt. Je krijgt verschillende onderwerpen voorgelegd in de vorm van discussies, brainstormsessies en vragenlijsten. Interactie met andere communityleden staat bij dit onderzoek centraal.

FAQ




Onderwerpen


Motivaction voert onderzoek uit voor organisaties en bedrijven uit allerlei verschillende sectoren en met verschillende doelstellingen. Hierdoor zijn ook de onderzoeken waar jij als respondent aan bij kan dragen zeer gevarieerd: van brainstormsessies over nieuwe reclamecampagnes tot discussies over maatschappelijke onderwerpen, van tafelsessies over nieuwe fietsen tot single interviews over woonwensen.









Hoe kun je ons bereiken?

X

Vergoedingen

Respondenten die door M-select zijn uitgenodigd om deel te nemen aan onderzoek, kunnen daar een financiële vergoeding voor ontvangen. Vanaf 1 januari 2024 tellen zulke vergoedingen mee voor de inkomstenbelasting.

Als je een financiële vergoeding ontvangt is M-select (Motivaction) sinds 1 januari 2024 verplicht om een aantal persoonsgegevens vast te leggen voor de Belastingdienst. Ook alle andere onderzoeks- en selectiebureaus hebben deze verplichting. Het gaat om de volgende gegevens:

• Je voorletter(s) en achternaam
• Je adres en woonplaats
• Je geboortedatum
• De vergoeding (bedrag en datum van overmaken/versturen)

M-select (Motivaction) vraagt nooit om jouw BSN-nummer. M-select bewaart bovenstaande gegevens 7 jaar in een streng beveiligde database. De Belastingdienst kan deze gegevens bij ons opvragen. Jij bent zelf verantwoordelijk om al jouw inkomsten, inclusief overige inkomsten zoals respondentenvergoedingen, door te geven aan de Belastingdienst.

Uiteraard kun je ook afzien van de vergoeding. Dan bewaren we jouw gegevens niet voor de Belastingdienst.